.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امین تارخ درگذشت
امین تارخ، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و مدرس بازیگری ساعاتی قبل بر اثر ایست قلبی درگذشت.

 

   

 

به گزارش شمال نیوز، علی دهکردی دبیر انجمن بازیگران سینما و تئاتر و عضو هیئت مدیره خانه سینما گفت: امین تارخ بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما ایران امروز شنبه دوم مهر ماه ۱۴۰۱ در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

 

تارخ متولد ۲۰ مرداد سال ۱۳۳۲ بود. مین تارخ متولد 20 مرداد 1332 در شیراز بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران و مدرس بازیگری بود.


وی فارغ التحصیل دانشکده هنرهای نمایشی در دانشگاه تهران و فوق لیسانس مدیر فرهنگی بود که موسس اولین مدرسه بازیگری در ایران است.امین تارخ بازیگری صاحب سبک است و به عنوان هنرپیشه آزاد به فعالیت می پرداخت.

 

 تارخ از سال 1376 به عنوان یکی از چهره های برتر احیای تئاتر ایران شناخته شد. او در هجدهمین جشنواره تئاتر و فیلم فجر هم به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران و هم به عنوان یکی از کارگردان های هنری حضور یافت. امین تارخ در سال 1378 موفق به دریافت لوح افتخار «هنرمند ملی» شد.

 

اولین فیلمی که او در آن ایفای نقش کرد «مرگ یزدگرد» به کارگردانی بهرام بیضایی بود.

 

از دیگر آثار تارخ در سینمای ایران می‌توان به «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، «پاییزان» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرب» مسعود کیمیایی، «مادر» به کارگردانی علی حاتمی، «مجسمه» ساخته ابراهیم وحیدزاده و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی اشاره کرد.

 

او در تلویزیون نیز در سریال‌های زیادی بازی کرده که یکی از نقش‌های ماندگارش در نقش «ابن سینا» بوده است.

 

«سربداران»، «شیخ مفید»، «اغماء»، «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت از دست رفته» و «جراحت» از دیگر سریال‌های شاخص این بازیگر است که در خاطر بسیاری از علاقه‌مندانش ثبت شده است


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.21 seconds.